Turbina – tiesiogiai su varikliu susijusi dalis, kurios gedimo priežastis dažniausiai įtakoja variklio eksploatacija ar gedimas. Turbokompresoriaus gedimas dažniausiai atsiranda dėl tam tikrų, su turbina net nesusijusių priežasčių. Žinoma, kartais gedimą įtakoja paprasčiausias turbokompresoriaus nusidėvėjimas.
1. Alyvos užterštumas
Reguliariai nekeičiant alyvos ji nustoja tinkamai tepti. Tai įtakoja turbinos susidėvėjimą. Tam, kad išvengti turbinos gedimo reikia laikytis alyvos keitimo instrukcijų. Būtina keisti alyvą kas 10000 – 15000 km. Jeigu variklis gauna didesnes apkrovas nei įprastai, alyva reikia keisti dažniau.
2. Nepakankamas tepalo spaudimas
Esant nepakankamam sutepimui, į turbiną patenka per mažas kiekis alyvos. Sutepimo nepakankamumą gali įtakoti tepalo siurblio gedimas, vamzdelių ar filtrų užsikišimas arba kitas panašus veiksnys. To pasekoje, turbokompresorius prie didelių apsukų susidėvi ir jį tenka remontuoti arba keisti nauju.
3. Pašaliniai veiksniai
Į turbokompresorių patekus pašaliniams daiktams, tokiems kaip varžtas ar šiukšlė, taip pat neišvengsite gedimo. Pašaliniai daiktai tiesiogiai pažeidžia vieną ar daugiau turbinos dalių.
Turbinos gedimą gali įtakoti dar daugiau veiksnių, kurių iš anksto numatyti dažniausiai neįmanoma.
Pirmieji ženklai, įspėjantys apie turbokompresoriaus gedimą:
Neįprasti garsai sklindantys iš turbokompresoriaus;
Neįprastos spalvos (juodi, melsvi arba balti) dūmai, sklindantys iš duslintuvo;
Tepalų mažėjimas variklyje;
Pastebimai padidėjusios kuro sąnaudos;
Tepalo tekėjimas į oro padavimo sistemą;
Sumažėjusi variklio galia.
Sklandžiam svetainės veikimui, bei rinkodarai naudojame slapukus. Paspaudę „Sutinku“ arba naršydami toliau sutiksite su slapukų įrašymu.